Monday, June 15, 2009

a nightmare..

Hari ni aku down sangat2.. tau kenape?

cite die cm nie.. hari ni aku balik UKM setelah bercuti hujung minggu selama 3 hari. aku bertolak dari bustand Pontian tepat jam 4.00 pm. bas bergerak terus melalui Highway PLUS lalu kat simpang renggam (so cepatla sikit kot) tp bile dah smpai kat highway tu, driver bus tu terlebih berhema la pulak. so agak kebosanan la aku dlm bas menunggu bas tiba ke destinasi.

tepat jam 8.00pm (semua tepat, ye..ye..je) smpai la aku di ibu kota Malaysia. hmm x excited langsung. Then aku turun kat stesen LRT hang tuah. orang x la rmai sgt. tp lame gk nk tggu LRT yg menuju ke Sri Petaling ni.

Huh.. time LRT smpai tu gmbira la jgk. tp bile masuk jer dlm LRT tu.. Ya Allah.. Panasnye.. Masya Allah.. Aircond leh rosak lak. dah la tu..ramai org dlm tu. so trpksa lah aku menghirup udara yang tercemar tu (eei..)

smpai je kat stesen Tasik Selatan, aku trus g beli tiket ke UKM. pastu aku lihat tren dah ade, so aku pun bergegas ke tmpt kejadian. tp bile aku nk masuk jer.. masya Allah.. ni tin sardin ke ape? memang penuh giler.. huhu.. trpaksa lah aku tunggu tren yg berikutnye. tren yg ni ok cket, xrmai org, tp aku still x dpt duduk. xpelah, nak wat cmane..

sedang dlm prjalanan dari serdang ke kajang, Komuter ni tbe2 brhenti lak tengah2 jalan. aku pun xtau kenape. bukan sekali, tp dua kali. mmg mentensyenkan org betul. akhirnya aku smpai jgk di stesen UKM tepat (tepat lg..) jam 9.20pm.

aku pun naik la motor Wan yang dah setia menunggu aku sedari tadi. thanks Wan.. tup..tup..smpai la kat Kolej Pendeta Za'ba UKM yg tercinta ni.. memang lepak giler..
tp aku tetap bersyukur kerana telah selamat smpai ke destinasi.. Alhamdulillah..

0 Komentar:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
an empty feelin' © 2008 Template by:
SkinCorner